Fietstocht door New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjo Schoor - WaarBenJij.nu Fietstocht door New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjo Schoor - WaarBenJij.nu

Fietstocht door New York

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Hoog tijd voor een update!
Zondag 16 juli. Na een korte onrustige nacht moesten we toch redelijk op tijd op want er stond een fietstocht op het program! Daarvoor moesten we van Manhattan naar Brooklyn en voor die tijd moest er ook nog ergens een ontbijt gesc(h)oord worden. De appartementenbeheerder raadde ons Bread and Butter aan, vlak om de hoek, en terecht: pancakes, breakfast wraps, sandwiches etc. etc. Het was dooreten geblazen want de tijd drong. Nog half kauwend sprongen we de metro in en voor de zekerheid checkte ik nog even de starttijd van de fietstocht. "Eh sorry jongens, het is toch om 14.00 in plaats van 13.00!!"
De fietstocht was erg warm maar ook erg indrukwekkend. We stopten op een gegeven moment aan een kade en ineens zagen we rechts van ons de grote groene dame in het water staan! (Karlijn kreeg een grijns zo breed als de Hudson rivier!) De rest van de fietstocht was minstens zo bijzonder: over de Manhattan Bridge, langs het water, door Chinatown, langs de City Hall en later over de Brooklyn Bridge weer terug naar Brooklyn. Fietsen in New York wordt steeds populairder maar het blijft een hele uitdaging; continu met je fietsbel rinkelend moet je je langs hordes wandelaars manoeuvreren en ondertussen opletten dat je niet gesneden wordt door een auto. Maar het is wat mij de betreft de beste manier om de stad te verkennen.
Na de fietstocht hebben we ons tegoed gedaan in een grillrestaurant (waar we het door de airco allemaal koud kregen) en na onderweg nog ontbijtspullen voor de volgende ochtend gekocht te hebben begonnen we aan onze tweede nacht in 'the city that never sleeps' (en dat is te horen ook).
Toevoeging: Ik was helemaal vergeten te vermelden dat we, voordat we de metro terug naar Manhattan namen, eerst nog naar Coney Island zijn geweest. Ik wilde de zee zien, maar in plaats daarvan belandden we in een kermisachtig pretpark en een enorme massa mensen (als je ooit de behoefte voelt om ordinaire types te zien, ga dan een avondje naar Coney Island!!). Niels en Karlijn gingen in een achtbaan waarin ze voorover moesten liggen en vonden het geweldig!

  • 20 Juli 2017 - 10:40

    Chantal:

    Klinkt goed Marjo!!!! Ik ben NY niet begrepen 9 jaar geleden..... Miss nog es doen en dan op de fiets!!!

  • 20 Juli 2017 - 11:29

    Karin:

    Hahaha ik zie het voor me jullie gehaast aan het ontbijt, alles naar binnenproppend......heerlijk.
    Wat gaaf zo fietsen door New York !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Normaliter ga ik met mijn gezin (man en drie kinderen) kamperen in Europa, bij voorkeur in Frankrijk. Ik ben dus echt geen wereldreiziger en heb maar een paar keer in mijn leven gevlogen. Ik geef ook de voorkeur aan een autovakantie omdat je dan mee kunt nemen wat je wilt en kunt stoppen waar je wilt. Maar in de zomer van 2017 gaan we voor het eerst op een vliegvakantie en meteen maar naar Amerika; om daar vier weken rond te trekken!

Actief sinds 14 Juli 2017
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 6080

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Zomervakantie 2017: Amerika!

Landen bezocht: