De start van de rondreis - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Marjo Schoor - WaarBenJij.nu De start van de rondreis - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Marjo Schoor - WaarBenJij.nu

De start van de rondreis

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

25 Juli 2017 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Het voordeel van de hitte is dat je niet ingewikkeld hoeft te doen over kleding; gewoon zo min mogelijk. In de New Yorkse restaurants hadden we het na een half uur dan ook steevast
koud door de airco, maar in de auto kunnen we gelukkig zelf de temperatuur bepalen.

Donderdag 20 juli. Na een lekker ontbijt verlaten we LA voor onze eerste (tussen)stop op weg naar de Grand Canyon. Al gauw wordt het rustiger op de weg en Mark heeft de Chevrolet al lekker onder controle. Na een paar uur rijden besluiten we te lunchen bij de IHOP in Barstow (pancakes). Als we de auto uitstappen ervaren we hoe 40 gr Celsius voelt!! Heel warm! Dat weerhoudt ons er niet van om na het eten te shoppen, want we zitten in een outlet shopping mall. De bekende merken lokken ons de winkels in en de aantrekkelijke prijzen doen de rest. Een paar uur later stappen we met onze Calvin Klein, Tommy Hilfiger en Ralph Lauren tasjes de auto in voor de rest van de reis. Het is al 20.00 uur als we in Lake Havasu de supermarkt in gaan en na deze ervaring (veel, groot en duur) rijden we in het donker naar ons hotel. De kids gaan nog even zwemmen en daarna eten we brood op de hotelkamer. Het is dan inmiddels 23.00 uur (!!) en rond de 38 gr.!! Toch voelt de warmte niet zo benauwd als in NewYork. Het is waar wat ze zeggen over dit soort gebieden: minder vochtig en dus beter uit te houden.

• 26 Juli 2017 - 15:57

Leo Rijsdijk:

Leuk om dit allemaal te doen , en dan met z'n allen .
    De kinderen maken veel mee en kunnen later nog zeggen wij hebben dat allemaal gezien.
    Nog veel plezier met z'n allen.

Marjo

Normaliter ga ik met mijn gezin (man en drie kinderen) kamperen in Europa, bij voorkeur in Frankrijk. Ik ben dus echt geen wereldreiziger en heb maar een paar keer in mijn leven gevlogen. Ik geef ook de voorkeur aan een autovakantie omdat je dan mee kunt nemen wat je wilt en kunt stoppen waar je wilt. Maar in de zomer van 2017 gaan we voor het eerst op een vliegvakantie en meteen maar naar Amerika; om daar vier weken rond te trekken!

Actief sinds 14 Juli 2017