Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjo Schoor - WaarBenJij.nu Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjo Schoor - WaarBenJij.nu

Central Park

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Maandag 17 juli. We hadden voor vandaag niets vastgelegd en daardoor kon iedereen aan zijn vermoeidheid toegeven en dus stonden we pas erg laat tussen het stadsgedruis. We gingen wandelen naar Central Park. Dat leek niet ver weg, maar dat viel tegen. Zeker omdat het overal zo druk was, en zo warm (en dan te bedenken dat het op onze reis nog veel warmer wordt). Wat een ongelooflijke hoeveelheid lichtreclames, om van de afmetingen nog maar te zwijgen (zo groot als bioscoopschermen) op Broadway en Times Sauare. Wat dat betreft was Central Park een verademing. Alleen een leuk tentje om onze honger te stillen was er nauwelijks te vinden. Vlak buiten het park wilden we een ijsje kopen, maar we vond $ 8 toch wat veel voor een ijsje!! Ja, hoe die Amerikanen je continu proberen geld uit je zak te kloppen... echt niet leuk meer. Bij heel veel producten staat geen prijs vermeld, zodat ze ter plekke een prijs kunnen verzinnen, nou dan weet je het wel!
De straten langs Central Park zijn een stuk rustiger, schoner en chiquer dan de straten in Midtown. Achter elke deur een portier!
Op Maarten's verzoek gingen we die avond eten in de Red Lobster. Zelf nam hij uiteraard kreeft waar hij flink mee heeft zitten stoeien. Ook hier kregen we het weer koud door de airo, maar gelukkig hadden we Anthony, onze steun en toeverlaat voor deze avond, die 'em een tandje zachter zetten. En toen zat onze tweede dag New York er alweer op! Nog een dagje te gaan.

Marjo

Normaliter ga ik met mijn gezin (man en drie kinderen) kamperen in Europa, bij voorkeur in Frankrijk. Ik ben dus echt geen wereldreiziger en heb maar een paar keer in mijn leven gevlogen. Ik geef ook de voorkeur aan een autovakantie omdat je dan mee kunt nemen wat je wilt en kunt stoppen waar je wilt. Maar in de zomer van 2017 gaan we voor het eerst op een vliegvakantie en meteen maar naar Amerika; om daar vier weken rond te trekken!

Actief sinds 14 Juli 2017