Vrijheidsbeeld, Ground Zero, The High Line - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjo Schoor - WaarBenJij.nu Vrijheidsbeeld, Ground Zero, The High Line - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjo Schoor - WaarBenJij.nu

Vrijheidsbeeld, Ground Zero, The High Line

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

20 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Woensdag19 juli. De laatste volle dag in New York alweer, en nog heel veel te zien!
Allereerst met de metro naar de zuidpunt van Manhatten voor een overtocht met de ferry naar Staten Island. Deze overtocht is super populair omdat hij gratis (!!) is en langs het vrijheidsbeeld gaat. Hij vaart er niet heel dicht langs, maar het is toch een prachtig gezicht. Dat is de stad vanaf het water trouwens ook. Op Staten Island geluncht, teruggevaren en door Wallstreet gewandeld, wat souvenirs gekocht en bij Ground Zero aanbeland. En ja, dat is heel indrukwekkend. Twee hele grote, diepe, vierkante monumenten (waar eerst de Twin Towers stonden) met watervallen en de namen van alle overledenen van de aanslagen van 9/11.
Via een prachtig nieuw metrostation, waarvan de overkapping een witte vredesduif symboliseert, gingen we naar onze laatste 'attractie' van deze dag; The High Line, een wandelroute boven de stad op een oude spoorbaan. Wat een creatief aangelegd wandelpad! Veel groen, overal bijzondere bankjes en erg rustig in vergelijking met de rest van de stad. Ik vond het geweldig, maar de rest van mijn gezelschap vond het vooral een lang pad!
Inmiddels had iedereen honger en dus werd er een eettent gezocht en al snel liepen we tegen zo'n typisch Amerikaanse diner aan. Oké, niet helemaal zoals in films, maar toch... Mark z'n New Yorkse collega's zaten er trouwens ook te eten ;-) (NYPD).
Nog een laatste blik op het verlichte Empire State Building voordat we onze bedden in doken voor de laatste nacht in New York City.

• 20 Juli 2017 - 11:32

Karin:

Goede reis naar het volgende avontuur !!
    Liefs voor alle schoortjes !!! XXX

• 21 Juli 2017 - 16:13

Leo Rijsdijk:

Gratis wat fijn dat daar ook die dingen daar gratis zijn , voor de rest zie je de portemonnee leger worden of valt het nog mee met de dollars.
    Straks thuis nog nagenieten van New York maar nu nog blijven genieten van wat nog moet komen .

• 25 Juli 2017 - 06:49

Marjo Van Der Schoor:

Ja, het gaat inderdaad erg hard met de dollars, Leo! Bijna alles is hier veel duurder dan thuis. De eerste dagen verbaasden we ons steeds over de prijzen, nu halen we inmiddels onze schouders op (en midden in het land is het ook wel iets goedkoper dan in NY City).

Marjo

Normaliter ga ik met mijn gezin (man en drie kinderen) kamperen in Europa, bij voorkeur in Frankrijk. Ik ben dus echt geen wereldreiziger en heb maar een paar keer in mijn leven gevlogen. Ik geef ook de voorkeur aan een autovakantie omdat je dan mee kunt nemen wat je wilt en kunt stoppen waar je wilt. Maar in de zomer van 2017 gaan we voor het eerst op een vliegvakantie en meteen maar naar Amerika; om daar vier weken rond te trekken!

Actief sinds 14 Juli 2017